Hicke Hicke Bakibak

Satt och klickade runt på barnvisor på Spotify så som jag och Sanna gjorde tillsammans över MSN herromdagen. Men idag fick jag fram en låt som jag nästan blev tårögd över att höra. Är inte denna välidgt mycket lilla Emelie?!

Sök på: Krokodilen i bilen

Nyss så träffade jag en krockodil som körde runt i en bil,
han var tjock och fet och blåste i trumpet,
Men bilen var för trång och svansen var för lång så den fick
hicke hicke bakibak

Det finns otroliigt mycket mysiga barnvisor. Lyssnar på dem nu på morgonkvisten när jag försöker vakna till liv. Bla Trollmors vaggsång, Hujedamej, Alla ska sova för nu är det natt. Jag vill ha blommig falukorv. Var bor du lilla råtta? Mys!

Kommentarer
Postat av: Therese

Oj vad jag minns. Det var tider det! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback