Tre saker du inte ska ha på dig när du plockar svamp

Igår var jag, mamma och pappa i huset för sista gången. Städningen var gjord och det var alldeles tomt. Kändes jobbigt att lämna katterna då de "ingår" i huset. Stallkatter kan man inte direkt flytta med till en lgh i stan. Mamma och jag tog oss en promme i skogen för att plocka svamp. Jag hade inte planerat att följa med ut i skogen men de blev så ändå.

Tre saker du inte ha på dig när plockar svamp:
1. Solglasögon på huvudet - De åker bara ner på näsan när du lutar dig framåt för att plocka svampen.
2. Korta shorts - Du blir både myggbiten och grenar river på benen.
3. Ankelstrumpor - De åker ner och du får skavsår.


Kommentarer
Postat av: Therese

Tack för tipsen, de ska jag komma ihåg ;)

Eller så plockar jag inte svamp.....



När kommer bilderna från Rhodos så?



Kramar

2010-08-13 @ 11:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback