Baka baka liten kaka

Oj vad denna vecka går fort. I måndags vet jag inte vart dagen tog vägen. Jo, vi var till skolan en sväng efter praktiken och hamnade också på ett möte där.

I tisdags och onsdags var jag efter praktiken till badhuset och simmade, gick hem, åt, tv/data i max 30 min, sova.

Idag kom vi hem ännu senare från praktiken. Fick för oss herromdagen att vi skulle bjuda på fredagsfika. Då de alltid berömmer oss för våra matlådor vi dagligen har med oss kände vi lite press att det fikat skulle bli bra + att det är kul att få bjuda på något fint. Därför bakade vi två sorters minimuffins:

Chokladmuffins med chokladbitar i och Pepparkaksmuffins för att känna julstämningen. Har jag nämnt att vi tidigare bakat lussekatter? På muffinsarna vi ska bjuda på imorgon finns vit vs grön glyasyr med små söta blommor på. Vill någon har recept, så säg till. De blev riktigt goda!








Ursäkta dom suddiga bilderna. Mobilkameran är inte allt för bra på macro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback