Dags att sammanfatta STHLM februari 2010

Yes. I tisdags åkte vi taxi ner till tågstationen och sedan klev vi på museétåget som rullade oss mot Stockholm. I Älvsjö var vi hela fredagen där vi gick runt på Stockholmsmöbel- och ljusmässa. Otroligt stort och jättekul att få möjligheten att vara där och ta del av alla olika ny produkter, nya former och inspirationsprodukter. Promenerade runt tillsammans med HillaredSara och Lina i många många timmar. Stannade bla på StolAB där vi blev bjudna på korv med bröd vilket fick bli vår lunch. Massvis med godis trillade ner i magen underdagen också vilken senare på kvällen resulterade till magknip då jag inte är van att äta så mycket sött. När vi vid 6 tiden kände oss klara tog jag pendeltåget in till centralen och sedan promenerade jag till Mormor som bor på Kungsholmen. Fredagkvällen bestod av god mat, Let's dance och godis med Mormor, Mamma och Ulf.

Lördag och jag hade sovit otroligt gott. Vi åkte till Skärholmens Centrum där vi roligt nog träffade på Lina och hennes Björn. Ingen av oss hade pratat om Skärholmens Centrum innan så det var lite kul att vi hamanade på samma Centra. När vi shoppat klart där åkte vi vidare in till stan där vi gjorde stan några timmar. Under lördagen handlade jag två par sneakers, fick ett par sandaler av Mormor som alla hjärtansdagpresent (söt), åt en underbar semla, köpte ett mönstrad ljust linne på Gina, åt jättegod middag, såg på Melodifestivalen och åt chips.

På söndagen var det city som gällde igen. Jag och Mamma promenerad in till stan och mötte upp Mormor som tagit t-banan. Åt en otroligt stor kladdkaka med grädde, marsmellos och chokladsås på ett mysigt café i gamla stan. Shoppade ett linne på Axelssons (ibland kan man fynda där), ett längre linne med nitar på på en unamned butik och även en blommig kjol på Gina. Har jag nu fått med allt jag köpte? Hm, tror det men har säkert glömt något. På söndagskvällen var vi alla fyra på bio. It's Complicated och den var jättebra. Jättekul att gå på bio med alla tre och filmen passade oss alla fyra. Sedan traskade vi hemåt i mörkret.

Måndagen var sista dagen i Stockholm. Vi käkade tacos på Kungshallen och lallade runt på stan hela dagen tills tåget tog mig hemmåt. Mötte upp Lina på Centralen och istället för ett redionaltåg fick vi åka en dubbeldäckare. Mer än helt ok tyckte vi då det var otroligt fräsch och vi satte oss på översta planet. Lite kul var det faktiskt. Vi satt och snackade med en man på 33år hela resan hem och var försenade 35minuter vilket resulterade till att söta HillaredSara satt och frös i bilen medans hon väntade på oss.

Om jag ska sammanfatta mina 4 Stockholmsdagar så har de varit: Inspirerande, mysig, god mat/fika, rolig och shopping.

Tre smakbilder från möbelmässan 2010


Bild1: Jag och Lina tar en välförtjänt paus i en gigantisk fåtölj.
Bild2: Sara, Jag och Lina fotar oss själva på en av dagen alla toalettbesök.
Bidl3: Jag och Lina framför massvis av fantastiska kristallampor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback