Salt är mitt nya socker

Japp jag tror jag har blivit beroende av salt. Kanske inte så jätte allvarligt men jag ska försöka dra ner på det.

Therese har varit här i helgen. Pga vädret har vi inte gjort så otroligt mycket men det har faktiskt varit ganska skönt. Så vi har haft som en spahelg. Hårinpackning, ansiktsmasker och nagellackmålning. I fredags hämtade jag henne på stationen efter 40 min försening. Hem och tittade på Let's dance och käkade tacos med kyckling. En ny variant för oss båda och det var gott. På lördagen pulsade vi i hög snö till gymmet och sedan tog vi en macka på de mysiga cafét Elisies här i Nässjö. Åhléns som håller på att lägga ner gjorde sin sista dag med 70% rabatt. Therese fyndade bla ett par blommiga sommar skor och en blommig kjol. Sedan pulsade vi hem och till mat blev det fisk och ris med en härlig hummersås och räkor. Som förrätt åt vi stekta mackor med räkor på. Inget godis eller annat snask skulle vi äta denna helg. Ingen utgång blev det inte heller utan vi såg på tv och slappade och gick och la oss i tid.

Det blev söndag och jag vaknade innan åtta. Tänkte att jag skulle ta med till skolan för att hon skulle få se hur det såg ut så vi gick ut på en promenad. Tyckte att de hade plogat väldigt bra ända tills vi kommer nära skolan. Där var det inte alls plogat så vi kom inte ens i närheten av byggnaden. Hade ju kunnat pulsa i den halvmeter höga snön men vi avstod det och promenerade tillbaka. Efter kletmackaroner, köttbullar och baccon framför filmen 27 Dresses körde jag ner syrran till tågstationen. Sedan åkte jag till gymmet och tränade, åkte och handlade och åkte hem och käkade. Kom Therese med tåget? Nej, de hade FRYST fast vid perrongen så hon tog en buss till Jönköping. Men tåget gick inte till Göteborg där heller så hon fick sätta sig på ett tåg tillbaka till Nässjö så jag fick sängkompis en natt till. Så imorse var vi upp kl 7 och åt en stadig frukost. Det nya tåget skulle gå 8.24. Jag körde ner henne till tåget och sedan åkte jag till gymmet. Japp jag var på gymmet redan 8.20 idag. Åkte och handlade yogurt som jag var så sugen på. Therese kom med tåget trots att det var 30 min försenat. Idag har jag varit ledig och inte gjort annat än tränat och ätit idag. Har gjort lite i Rhino också men det är inte ett dugg kul när man känner att man inte kan programmet.

Vad har jag ätit till mat idag? Jo, pannkakor med köttfärsås i. Mums det var gott och nytt för mig. Har ätit mycket ny mat på få dagar:

Fredags; Tacos med kyckling. Så kallat Fajita
Lördag; Fisk med hummersås och räkor (iof ätit två gånger innan)
Söndag; Fiskpinnetacos
Måndag; Köttfärspannkakor
De ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback