No Candy

Jag är inte godissugen, kanske för att jag inte tillåter mig själv att tänka på godis. Dock är jag väldigt sugen på mat. Har ätit massvis idag och speciellt sen jag kom hem, men ändå skulle jag kunna sätta i mig en 10 mackor till.

Imorgon är det tenta i Formgivning A. Har inte pluggat så jättemycket idag för jag vet inte vad jag mer ska plugga på. Designhistorian kan ju alltid förbättras men jag har märkt att ingenting mer stannar kvar i hjärnan så det är lika bra att ha kvar den informationen som finns och inte pressa på med mera.

Arne Jacobsen, Aalvar Aalto, Eero Arnios, Olle Anderssen, Sigvard Bernadotte, Jonas Jensen, Hans J. Wegner, Sven Jonas Bohlin, Sonna Rosén, Carl Malmsten, Poul Henriksen, Nisse Strinning, Jan Ekselius, Lindau % Linderkrantz, Jonas Sandell, Rune Monö, Gunnar Asplund...
ja listan kan bli lång på kända designers under 1900-talet.


Nu har jag mycket att se fram emot. Efter tentan blir det tentafest! I helgen ska jag sätta upp mina nya gardiner i sovrummet och testa den nya "Tobi" som mamma skickade ner hit när pappa var och bytte bil. Återkommer om den när jag sett resultatet. Ska slipa och måla mitt brickbord också. Resten av mina projekt kommer jag nog inte hinna med just under helgen men alltid kul att kunna kryssa några! Vad har jag mer att se fram emot då? Jo, Stockholmsmässan v.6 och då kommer jag att stanna kvar i Stockholm hos Mormor och Ulf + att Mamma kommer upp samtidigt. Helgen efter kommer Therese från Götet och besöker min lya här i Nässjö. Det blir hennes första besök. Sedan kommer förhoppningsvis Matilda och Agni att kunna ta sig tid under våren att komma hit. Jag ser fram emot framtiden! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback