Italiensk afton på Hammarö

På midsommardagen var vi bjudna på Italjens afton hos Familjen Nilsson på Hammarö. Det bjöds på jättegod italiensk mat och italiensk musik. Under tiden som vi åt efterrätten som bestod av olika sortes italiensk glass (mumma) så tittade vi på bilder på deras nya hus i Skåne. Efter bilderna hade vi en tävling. Vi fick planritningar på huset, marken och allt. Vi skulle inreda hela faderittan så som vi tyckte att de skulle göra. Vi fick göra precis som vi ville, inga hinder fanns. Jag valde bla att flytta på trappen, riva köket och byga nytt, flytta upp vardagsrummet/alldelen till hela övervåningen, bygga en stor altan med pool. På knappt 20 min skissade vi idéer och dessa presenterades senare inför värdparet. Våra idéer fick dem att tänka lite annorlunda och vidga sina vyer så de var nöjda med resultatet. Jag, mamma och Therese vann (tillsammans) då vi öppnade upp köket allihopa och det var Gunns favorit. Så vi blev en flaska rosévin rikare.

Bilder från Midsommar dagen:


Therese och Pappa väntar på att få börja äta. Jag ser måttligt nöjd ut.


Förrätten. Gissa vilka skor som till hör tjejerna i familjen Carlsson...


Värdparet Alf och Gunn. Therese.


Här planeras det för fullt. Jon och Pappa visar sina idéer.


Therese, Mamma och Kim visar sina idéer.


Och jag mina.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback