Waka Waka

Vad ska jag ta mig till? Inatt har jag drömt om att jag har fotat med Nikon 5000D då jag nästan bestämt mig för att köpa den kameran, iaf att åka in och känna på den idag. Mamma säger, ja men ska du inte köpa den idag om den är bra då? Hm, jo varför inte.

Vi åker in till Expert i stan och får hjälp av en snubbe. Han ger mig ett så kallat "paketpris" där jag får kameran, 2 x 2GB minneskort + en helt ok väska för 7995:- Jag och mammsen åker vidare till Onoff. Där är kameran billigare och vi ser då vad den väskan (som jag skulle fått på Expert) kostade. "Paketerbjudandet" på Expert var som en dyr fet bluff så mamma nästan belv arg. På Onoff fanns även den väskan Lina har som är mycket mycket fin.

Sedan åkte vi till Elgiganten där vi fick otroligt bra hjälp. En kille frågade: "Varför Nikon? Du vet väl att det inte är bildstabilisator i huset? Och inte heller i objektivet som medföljer?" Att det inte ens var i objektivet hade jag helt missat.  Han rekomenderade istället en Sony A330L. Den har bildstabilisator i huset, 2,7 LCD vridbar skärm, 10.2 MP m.m. Han sa att han kunde plocka ihop ett paketerbjudande med väska och minneskort. Men då sa jag att "då är det väl en såndär ful väska som medföljer och det vill jag inte ha". Han: "Driver du med mig kvinna?" Haha. Då plockade han ihop ett annat paket med en väska som kommer in på fredag + ett minneskort på 8GB. Allt detta skulle jag få för 6000:-

Någon som haft Sony och kan säga + och - ? Ville från början ha en Nikon alt. Canon då det är kända märken och jag fotat med det förut men nu blir jag lite osäker. Sony gör ju "allt" och därför har jag lite svårt att tro att de kan vara bäst på allt. Har inte läsa några dåliga recensioner om just denna men åå jag vet inte. Greppet är lite annorlunda men man vänjer sig väl I guess.

Vad väljer jag?

Nikon A330L se ut så här:

Den kameraväskan jag skulle få för typ 100:- (ord pris 899:-) i paketerbjudandet på Elgiganten ser ut så här:

Linas kameraväska ser ut så här:

Köper jag den ist på elgigantens hemsida är kameran billigare och då kan jag kan jag få både den svarta kameraväskan och samma minneskort som i paketerbjudandet för ännu en lite lägre kostad. Vilken är snyggast? Den svarta va? Eller?

Ska man köpa Sony eller ska man köpa en Nikon och lägga ut massvis med pengar på objektiven i framtiden? Inte ett lätt beslut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback