Chililax med pestopasta och spenat

Detta är alltså den middag jag åt idag efter skolan. Chili lax med pestopasta och spenat. Tinade laxfilén och kryddade den med chili, salt och paprikakrydda. Stekte i grillstekpannan så det blev fina ränder. Kokade fjärilspasta och blandade i pesto. Till detta kokade jag babyspenat. Det blev väldigt goda smaker tillsammans. Dock behövde jag krydda laxen väldigt med chilikryddan för att få någon smak. Enkel och god maträtt. Såg ut som värsta helgmiddagen också. Detta blir det i matlådan imorgon.

Idag kom jag hem från skolan efter kl 18. Jag, Sara och Lina stannade kvar i skolan för att plugga. Imorgon blir det Solide Edge hela dagen. Hoppas på att jag lär mig mycket så att det svåra lossnar. Ska fortsätta plugga nu alldeles strax.

Imorgon åker syrran till Rom. Avis är jag med stort A!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback