Har ni hört uttrycket; Man blir som man umgås?

Jag och Lina har varit ute och promenerat idag. Båda har varit slöa hela dagen så vi behövde en riktig promenad. Vi promenerade runt hela Nässjö och det tog oss 120 minuter i raskt tempo. När jag kom in var jag så kall om händerna så jag knappt kunde röra dom. Fick värma upp dom under rinnande varmt vatten. Nu snart ska jag över till Lina och se på Fucking jävla kuk Åmål. Var länge sen vi båda såg den filmen så det ska bli riktgit kul!

För bara ett år sedan trodde jag aldrig att jag idag skulle stå och rulla mina egna köttbullar. Varför ska man göra det? Köpta småköttbullar är godare! Japp så tyckte jag, men efter att ha ätit Sara Gs köttbullar under julen kan jag knappt äta köpta köttbullar längre. Så idag rullade jag för andra gången köttbullar sen jag flyttat hemifrån. Denna gång använde jag nötfärs. Det ska vara lättare att få dom att hålla ihop med blandfärs men nötfärs är ett nyttigare alternativ så jag valde det och det gick bara fint. De blev lite stabbiga men de gjorde inget. Till detta gjorde jag hemmagjort potatismos som fick konsistensen som ett lim, konstigt men det smakade gott ändå. Jag är inte så kräsen när jag lagar min egna mat. Så länge jag lagat det själv är jag fortfarande stolt och nöjd över jag själv åstakommt det!

Längtar efter torsdag. Då åker jag hem till Karlstad. Har inte varit hemma sen jul så jag längtar efter alla! Familj och vänner! Nu har jag bara tre dagar kvar för att klara mitt mål. På torsdag har jag inte ätit något onyttigt på nästan en månad! Riktigt bra gjort tycker jag själv! Ger mig själv en klapp på axeln. Men på torsdag när jag kommer hem har mamma lovt att bjuda på våfflor då jag missade dessa på våffeldagen pga mina gröna veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback