Hata Datavirus!

Har mycket mycket problem med min dator just nu. Kan inte komma in på MSN, Spotify, Word/Exel m.m. Kan inte starta upp den helt normalt utan får starta Windows fel på något sätt. Idag ringde jag Dialect i Karlstad för att få hjälp. Hade hoppats på att kunna lämna in datorn under långfredagen och få den fixad. Men de stängde 15.00 på skärtorsdagen och öppnade igen på tisdagen. Långledigt för deras del alltså, vilket inte gynnade mig. Men han sa att en ominstallering kanske inte skulle sitta fel. Han sa även att en dator mårbra av att ominstalleras ca 1 gång per år och att livslängden på en dator blir längre då. Detta hade jag ingen aning om. Har iaf tagit kontakt med skolans ITansvariga så imorgon ska jag lämna datorn där så hon får ominstallera den eller vad det nu är som behövs. Har sparat över de viktiga filerna på USB, cd-skivor och på Linas externa hårddisk. Dock kommer musik och filmer försvninna då jag inte har mer plats att spara över dessa till men det gör inte så mycket. Kan ju få dom till min dator igen sen.

Undra hur ett datavirus ser ut? Så här kanske:

Kommentarer
Postat av: Therese

Helt övertygad att ett virus ser ut så :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback