Klippa lockar

Idag har jag varit hos frisören. Hon&Han i Nässjö var ett bra val! Klippte mig hos en söt tjej som hette Eva. Jättetrevlig och jätteduktig var hon. Äntligen en frisör som gör som man vill. I Karlstad klipper jag mig hos Linn på HoneyCut men det är alltid långa väntetider där och nu hänger jag ju inte i Karlstad så mycket så det är ju perfekt att jag har hittat en bra frisör här i Nässjö också. Hon klippte kanske 3 cm på längden och mer än 10 på det uppklippta för att få upp lockarna. Huvudsaken med att jag klippte mig (förutom att få bort det slitna) var ju att få "tillbaka" lockarna som försvunnit på vägen då överhåret varit för långt och tygnt ner det. Än så länge är jag jättenöjd men det är ju alltid spännande att tvätta håret och styla det själv för första gången efter ett frisörbesök. Kul att hon gav lite tips och idéer hur jag kunde göra med "luggen", överhåret, volym m.m.

Efter att jag klippt mig traskade jag vidare till ICA och handlade. Plockade på mig massvis med saker och tunga så att ta bilen hade ju vart bra men då hade jag ju inte fått motionen. Idag har jag lagat ännu en ny maträtt. Shit vad jag utökar mitt receptföråd! Vuxenpoäng till mig! Detta lagade jag idag: Blev det gott? Jajjemen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback