Mat, mat, massa mat

Idag har jag kännt mig väldigt pigg. Dock inte nu de senaste timmarna efter gymmet och maten, men utöver det så har jag kännt mig på topp. Perfekt när vi hade tenta.

Nu sitter jag och tittar på Stjärnkockarna. Kikar på det ibland. Det är nog det bästa matlagningsprogrammet som går. Tycker det är roligt att Mange är med. Undra vad jag ska laga för mat imorgon.

Lax, panerad fisk, fläskkött, ägg, pannbiff, korvstråganoff, köttfärsås, fiskpinnar, köttbullar, kyckling, falukorv, kokt korv? Och om man nu bestämt proteinkälla, vad ska man då ha till? Potatis, mos, makaroner, nudlar, bandspagethi, spagethi, pastafjärilar, kletmakaroner, råris, matris eller basmatiris?

Detta är alltså ingredienser som jag har hemma. Eller ska man kanske göra något med paprika, sallad, morötter, broccoli, majs, champinjoner eller babyspenat? Oj, snart har jag gått igenom hela mitt skafferi och kyl/frys.

Någon som fick en god matidé?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback