Som en ny!

Nu är min dator helt ominstallerad. Hade tydligen ingen svensk cd-skiva så nu är allt på engelska, men vad gör det? Inget! Nu gäller det bara att lägga in alla dokument på datorn igen för just nu är den totallt empty. Håll tummarna för att jag sparat undan allt nödvändigt jag hade på datorn!!!

Idag satte jag mig i bilen och for till Eksjö för att besikta bilen. Efter att ha frågat en kvinna efter vägen var jag framme på Bilprovningen. Knäppte fast alla säkerhetsbälten och plockade fram varningstriangeln som det stod på den blinkade skylten. Bilen gick igenom utan någon annmärkning! Otroligt skönt!

Imorgon sätter jag mig i bilen och far hem till Karlstad! Har inte varit hemma sen jul så det ska bli otroligt skönt att komma hem och pussa och krama på alla góa människor. Tänk att bara få äta mammas mat igen! När man bor hemma tänker man inte på vilken lyx det är att ofta (inte alltid de senaste åren) få färdiglagat mat som står klar på bordet. Otroligt underskattat!

Om jag klarar mig utan godis, chips och annat onyttigt fram till imorgon så har jag klarat mitt mål! Jag vet att jag kommer klara det eftersom det bra är en fjuttig kväll kvar. Så nu har jag haft 3½ gröna veckor + att 2 av dessa helger även var vita. Är faktiskt stolt över mig själv att jag klarat dessa veckor utan problem. Men det ska bli otroligt gott att äta våfflor när jag kommer hem imorgon. Det har mamma lovat att fixa tills jag kommer hem. Får se om jag unnar mig nå "resegodis" på vägen hem eller om jag får nöja mig med något nyttigt som tex morötter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback