Snart ett år som student på Tekniska Högskolan i Jönköping, fast i Nässjö på Träcetrum

Jag har ju som jag skrev bakat brödet Hurtbulle herromdagen. Konstigt nog smakade det inte riktigt lika gott som när Lina bakar det. Tror hon glömde säga till innan att ingrediensen kärlek skulle vara med i smeten. Tror jag glömde den iaf. Är helt säkert på att jag fick med allt annat nämligen. Skumt men sant. Bättre lycka nästa gång.

Ska man ha tid för att träna nu när man har så här mycket i skolan så är det innan man börjar skolan man får passa på. På eftermiddagarna har man varken tid eller ork till att sätta på sig löparkläder och ge sig ut. Imorse var jag alltså ut igen och sprang. Denna gången testade jag att springa jättesakta för att hålla nere pulsen så mycket som möjligt. Ville se om jag förbrände mer kcal om jag gjorde så. Men icke, det gjorde jag inte. Så nu kommer jag fortsätta att springa på som jag har gjort. Att få bättre kondition kan väl inte skada heller så.

Imorgon blir det bara massa plugg. Förberedelser inför tisdagens redovisning av bänken och sen måste jag också plugga hållfasthetslära eftersom vi har tenta på torsdag... Ser fram emot torsdag eftermiddag då allt är över. Då har jag och Lina också varit nyttiga i nästan 3 veckor och detta och att skolan slutar kommer antagligen firas med pompa och ståt.

Idag var vi ned på stan en sväng och sedan mötte jag och Lina upp Binnie och Cuong så gick vi till hotellet och åt Tacobuffé. Köper du en dricka/cider/öl så får du buffén på köpet. Du kan alltså köpa en dricka för 20:- och få käka hur mycket tacos du vill. Hur bra är inte det? Synd bara att vi la märke till detta så här sent på terminen. Kanske är samma till hösten, vem vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback