LA - Augusti - Första skoldagarna

Jag sitter på en skolbänk och ska börja skolan. Igår gick jag min första klass i keramik, det var på ett annat campus. Idag är jag på maincampus och är lite nervös. Jag ska läsa Digital Drawing och vet inte riktigt vad det innebär än. När man väljer kurs kan man säga att man chansar, de är otroligt svårt att få en helt förståelig uppfattning om vad kurserna innehåller. Runt omkring mig hör jag både glada och nervösa röster. De flesta på engelska, en del på svenska. På SMC är de ganska många svenska studenter. Klockan börjar närma sig en halvtimme innan klassen börjar så jag ska ta min väska och röra mig ditåt. Vart det är kollade jag upp i torsdags när vi även handlade skolböcker. Önska mig lycka till!

Jag gick för att närma mig klassrummet men det var fortfarande låst. Nu sitter jag ännu på en bänk och väntar. Jag ska läsa en datoriserad klass och hoppas för fulla världar att det är ett klassrum med datorer för jag har ingen dator med mig idag. Min andra klass är Design och jag har helt glömt bort att köpa skissblock... Jag får skissa på linjerat... Rutinerat, nja...

Jag vill alltid vara i tid och speciellt i början när allt är nytt. Detta resulterar till att jag råkar ta ännu en tidigare buss än planerat till skolan. Jag åkte 07.25 hemifrån trots att skolan börjar 08.30 och bussen tar 15min...

Kommentarer
Postat av: Lina

Lycka till emelie! Låter som spännande kurser, innan jag böjade plugga till sjuksköterska kollade jag runt på olika utbildningar inom inredning, design mm både utomlands och i sverige. Undra hur livet hade sett ut nu om jg hade valt något sådant yrke i stället :) Ella ligger och sover på min arm mätt och belåten och jag ska gå ut och sätta mig i solstolen en stund förvi dag skiner solen även här hos oss! Krama jonatan fån mig! Saknar er båda! Kram

2012-08-29 @ 14:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback