LA - Augusti - vecka 1

En vecka har gått och jag sitter äntligen och gör "ingenting". Ända sedan i måndags har det gått i ett. De första dagarna bodde vi på Venice Beach Hostel. Helt ok hostel, men nej, bo inte där. Vi har äntligen hittat lägenhet så bor vi i Santa Monica. För er om inte vet så har jag tillsammans med Jonatan och 4 andra killar flyttat till Los Angeles för att studera i 5 månader.

Just nu sitter jag på topfloor, på byggnadens tak och tittar ut över byggnaderna som är runt om här. Himlen börjar likna rosa ned mot havet och vi ska snart äta en god middag och dricka ett glas rött, för det är vi värda!
Under veckan har vi checkat in på skolan, varit på introduktionsdagarna, gjort engelska- och matteprov, fixat alla kurser, kollat på lägenheter, fixat lgh, storhandlat mat, handlat möbler....m.m.m.m..m..m.m. listan blir lång! Idag har vi äntligen kunnat sitta ned på takterassen och solat i någon timma, tagit ett bad i poolen, druckit en lemonad på beachen och njutit av storstadslivet.

Imorgon ska jag dock återvänta till Svearike då min syster ska gifta sig. Jag ska alltså flyga 11 + 3h själv imorgon, wish me luck! Jonatan har varit förkyld i några dagar men han har kämpat på bra ändå. Idag känner jag lite i halsen så förkyldningen är väl på väg mot mig också tyvärr.

Venice Beach Hostel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback