LA, December, Venice

För precis en vecka sedan var jag ute på morgonen och promenerade i över 2 timmar. Jag promenerade till Venice och till Venice Kanalerna (som jag tidigare lagt ut bilder på). När man kommer till Venice känns det som att man kommer till en helt annan kultur, en annan plats på jorden, inte området bredvid Santa Monica. Jag ska låta bilderna berätta varför. (Det är ganska tidigt på morgonen, de är därför de är lite folk och stängda butiker)
 
Efter att man gått igenom detta kommer man till en gräns där all street art försvinner och blir "vanligt vackert" igen. Detta gäller också när man kommer till Venice Kanalerna. Det "slummiga" försvinner och det vackra visas.
 
(Japp de är julpynt vid kanalerna, men kännslan finns inte riktigt där....)
 
Utanför Hostelet som vi bodde på i Venice fanns ett speciellt övergångsställe. Du kunde gå rakt eller korsa gatan som du vill.. Alla bilar får då stanna överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback