LA, Oktober, Det värsta med Santa Monica

Idag har jag återigen satt på mig min långklänning och gått Santa Monica Place. Inte för att plugga denna gång utan för att få en lugn stund och kika runt på internet efter jobb.

Någon här som känner någon som vill anställa mig som produktutveklare/konstruktör/designer någonstans runt om i Sverige???

När jag sitter här och njuter av min ensamhet lyssnar jag på loungemusiken som spelas i köpcentrats högtalare. Det sista jag vill höra när jag är ensam i USA på ett köpcentra där atmosfären är lugn och härlig är svenskar. För ca 15 min sedan slog sig två svenska tjejer sig ned vid bordet bredvid. Det värsta med Santa Monica är alltså att det finns så mycket svenskar här. Nej, de är inte unikt att vara svensk här. Jag har till och med blivit stoppad på gatan av en kille som frågade: "Är du från Sverige!?" Jag har inte tänkt så mycket på min nationalitet förut men just nu är jag ganska trött på att säga "I´m from Sweden". Fördelen är iaf att de flesta amerikaner har bra erfarenhet av svenskar. De tycker att vi är intressanta och snälla. Så säger iaf dom som jag har träffat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback