LA, September, Frusterande...

Igår hade jag känslan att jag ville göra så mycket men att ingenting gick vid just den tidpunkten. Först och främst ville jag göra en av designläxorna och sedan ville jag börja läsa keramiken och förstå den såklart. MEN... klockan var halv nio och de började bli mörkt. Vi har fortfarande inga lampor hemma som duger för att skissa med och inget bord i rätt höjd för den delen heller. Då tänkte jag "jag kan gå till bibblan" - "nej just ja de stänger ju klockan 9". Jaha, då kunde jag inte skissa. Jaha tänkte jag igen, då får jag väl läsa keramik då. Nej de gick inte heller. Jag förstår inte alla termer i keramiken vilket gör att jag måste ha internet för att kunna översätta och förstå. Men min dator/mobil vill inte alltid vara med mig i lägenheten och ge mig internet. Mitt internet fungerar bäst på taket eller såklart i skolan eller biblioteket. Men som sagt de var mörkt ute samt att biblioteket var stängt så de gick inte heller... (Jonatan har lovat att vi ska köpa en lampa imorgon, vad den än kostar! Tack hjärtat!)
 
Idag vaknade jag vid 7. Då var det bara att ta sig upp på taket, ta med skissgrejerna och skissa. Vid nio var jag klar och då gick jag ner och väckte min käre Jonatan. Vi gick ut på en långprommenad som slutade med en smoothie på ett mysigt café. Sååååå gott var det. Jonatan tog en med kakao, jordnötssmör och banan samt nå konstiga bär. Jag tog en med hallon, jordgubbar och vanilj. Vi båda tyckte våra egna var godast. Dit ska vi igen!!! Vi var ute över 2½ timme vilket var en otroligt bra start på dagen!! Nu sitter vi åter igen alla tre på Santa Monica Biblioteket och pluggar...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback