LA, September, Jordbävning nr 2

Inatt fick vi uppleva vår andra jordbävning. Vi vaknade upp av att det skakade och ens första tanke är att man inbillar sig att det skakar. Som tur är har jag ju Jonatan bredvid mig som båda gångerna har kunnat bekräfta att jag inte är dum i huvudet utan det är jordbävning på riktigt. Jordbävningen skakade och vi somnade sedan om. Ett tag efteråt (borde det ha skakat till en gång till) gick brandalarmet igång i hela byggnaden. Ljudet var hysteriskt och tinitussgivande.

1. Väcka Richard som inte vaknade av tjutet
2. Fatta vad som sker
3. På med lite kläder och ta med nyckar
4. Utrymma

Japp, hela huset fick mitt i natten utrymma byggnaden, brandkåren kom och undersökte tillståndet. Ingen eld rapporterades utan det gick antagligen pga jordbävningen. Men vi är ok vi alla som reser ihop!!!

Kommentarer
Postat av: Therese

Sjukt att ni kände skalvet som var 7 mil utanför Bali men inte vi. Hoppas du inte blev allt för rädd.

Kram!

2012-09-08 @ 07:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback