Gotland dag 2

Dag två på Gotland var fantastisk. Den började med en härlig frukost ute på stenaltanen i solen. Sedan bar det iväg på utflykt. Första och längsta stoppet var blå lagunen som ligger lite nord väst om vår stuga. Det var fantastiskt vackert och där både solade och baddare vi. Det var inte likt något jag tidigare sett, var fantastiskt vackert och inte så "svenskt". Dit ska vi tillbaka! När vi åkte därifrån åkte genom två mindre byar  och sedan till Slite. Där åt vi rökt fisk från ett rökeri vid hamnen, käkade glass vid Slite strand (?!) där det var jättelånggrunt, hjulade, stod på händer, lekte och hade det skönt. Efter en handling på Ica drog vi hemåt. Vi spelade plump och jag bättrade mig massvis vid runda två. Men den som var bäst var Melinda som vann båda rundorna. Till mat bjöds det på knyten som vi hade fyllt med potatis, majs och lax. O massa salt o smör såklart! Jättegott!!!!! Kvällen fylldes med vin, skratt, spel, dans, musikquiz, musik och massa kul! Vi har kul! Dom är goa och vi bara är!! Frihet är livet!!














Kommentarer
Postat av: Therese

Dit måste jag åka nån gång. Ser ut som Phi Phi Island nästan ;-)

2014-07-07 @ 10:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback