Garderoben och Middag med Agni

I lördags så började jag med min garderob. Har en sådan som man går in i. Walk-In-Closet. Har bestämt mig för att göra den fin. Det var från början furatak, gräslig plastmatta och inga tapeter på väggarna, inte ens en färg. Så nu har jag tagit tag i det. Så i lördags plockade jag ur garderoben och la alla kläder i vardagsrummet. Då insåg jag hur mycket kläder jag egentligen har, måste nog rensa igen. Målade taket en gång och har målat nu igen så nu är iallafall taket klart. Vitt såklart. Ganska glanisgt så det ska bli ljust. Väggarna ska bli rosa. Ska sätta upp en väv och sedan måla med en rosa färg och sedan måla på frihand (antagligen) med vitfärg för att få något mönster. Sen har jag tänkt att lägga "klickgolv". Samma som jag har i mitt rum. Kommer bli så vackert. Som prickarna över i:en så ska jag måla klädstångarna svarta och hyllorna ska bli i silver (nu vita). Kommer bli så fint när det är klart. (Hoppas jag iallfall)


På lördag eftermiddag så skulle jag på kalas, Patriks syster fyllde 23. Åkte in till stan och hade parkerat klockan kvart i fyra (stan stänger fyra). Springer runt i inredningsbutiker och letar efter en viss näckrosljuslykta. Hittar dem på Boulevard så jag står fort och velar mellan alla olika färger men betämmer mig föe en liten sora och en stor lila. Rosa går alltid hem. Hann till och med slå in paketet i butiken. Allt på en kvart, rekord! Åkte hem till Patrik och Maria (han syster) blev jätte glad för presenten. Hon hade köpt Sing Star så vi satt nästan hela kvällen och sjöng. Fick över 9500 flera gånger, stolt. Alla var så duktiga så vi fick köra på mittemellan eller svår tillslut. Inte ens tårtan fick oss att släppa mickarna.

Igår var jag så himla trött. Vaknade vid 9, tog ut hästarna och käkade frukost. Sen gick jag och la mig.. igen. Somnade och vaknade vid 11. Kände mig seg hela förmiddagen. Vid 4 tiden så åkte jag in till stan för att träffa Agni. Parkerade i Mitt i City (dumt eftersom det är gratis i resten av stan på söndagar, men jag tänkte inte på det.) Vi möttes vid scenen och gick till Kebab House för att äta mat. Satte oss längst in där det är som en utegård fast med glastak, jätte fint. Beställde pastarätter, var super gott. Vi kunde inte stå emot efterrätten. Agni tog cheescake och jag tog vanilj- och chockladglass med chockladsås och grädde.. Mums! Snäll som jag är så bjöd jag. Agni är ganska bra på att bjuda på drinkar och sånt när man är ute så jag hade lite att ta igen. När vi satt där och pratade så kollade vi på klockan och bara Oj. Parkeringen. Jag hade lagt i för 3 timmar och trodde inte vi skulle vara i stan så länge. Vi gick som tusan till bilarna för att se om vi hade fått parkeringsböter. Men det hade vi inte som tur var. Fast min lapp gick ut för en halvtimme sen. Ibland har man tur! Agnis lapp gick ut för 20 min sen, tänk om hon hade fåt en bot... 2 dagar efter att hon tagit körkort. Hade nog inte varit så kul.. Det var en jätte mysig eftermiddag men jag förstår inte hur tiden kunde gå så fort. Men det är väl så, den går fort när man har roligt!

Agni och jag

Har ni fresten lyssnat på den nya radio kanalen Nya City 92,2 ? Jätte bra kanal. Rekomenderar!



Kommentarer
Postat av: Maria

har du blivit blondin igen fröken?

Postat av: Anonym

lyssna på 92.2 på lördagar kl 18-20 :) ett par polare till mig som gör radio då // 9a-calle

2007-04-24 @ 17:26:46
Postat av: Emelie

Hej, nej jag har inte blivit blond igen, det är en gammal bild bara :P ses ikväll antagligen!

2007-04-26 @ 14:58:54
URL: http://carlssonemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback