I Örebrotrakterna

Sedan Rositainlägget har jag inte tagit så mycket kort men iaf varit på fler olika platser. Jag var hemma hos mamma ett par dagar. Therese, Jon och Amanda var där under helgen så fick chansen att leka av mig lite. Vi käkade också frulle hemma hos Daniel och Helena. Isalina och Ludvig är så goa. Älskar mina syskonbarn!

Sedan söndag em har jag hängt i Örebrotrakterna. Först en natt på Sebbes land där vi badade, åkte båt, grillade och spelade spel. Sedan två nätter hemma hos Inger och Bengt. Under en av de dagarna åkte vi till Fiskeboda och hälsade på Emma som jobbar på ett kollo där. Jättemysigt! Hjämmaren är allt inte så farlig som Jonatan har ritat upp den för mig...

Idag började dagen med en helkroppsmasage av Bengt. Fantastiskt skönt! Nu sitter vi hemma hos Lina och är barnvakter åt Ella tillsammans med Inger. I em/kväll drar jag till Karlskoga för att få några dagar i Matildas sommarstuga. Ska bli härligt!!!

En kväll på mammas balkong

En kväll på mammas balkong. Hemma här är Therese, Amanda, mamma o jag. Must nu sitter jag på balkongen och njuter av den sista kvällssolen! I blomman bredvid mig står mitt glas Rosita.

Oslo

Har hunnit med två dagar i Norge också tillsammans med Jobatan, Richard o Julia

Semester i Karlstad

Semester i Karlstad är faktiskt riktig semester. Jag bor hemma hos mamma och vi har både gjort små utflykter tillsammans, druckit vin, shoppat o chillat. Träffat pappa flera gånger Vart på Dingelsundet och promenerat med Dea. Druckit vin med Patricia och Johan. Lekt o badat med brorsan Daniel inkl hela familjen. Älskar att hinna umgås! Sola i Karlstad skiner nästan jämt iaf...

Blandade kvarglömda bilder...

Hittade några bilder som borde upp men som jag missat...

Morgonen innan hemfärd... Gotland jag kommer sakna dig!

Dagarna på Gotland bara går och går men vi har utnyttjat varenda timme till något kul. Vi har sen senaste inlägget vart i Visby, käkat guteglass några gånger, badat på fler platser, handlat ännu mer på loppis (vet inte hur allt ska få plats i bilen hem o inte heller i vår lgh), träffat roliga människor på loppisarna, käkat mer crepes, vart i Hemse med omnejd, hälsat på Elena i hennes sommarhus där hon även har en atiljé och snart verkstad. Vi har besökt Blå lagunen ännu en gång eftersom det snabbt blev en favorit. Vi har käkat på Rute stenbageri som är galet trendigt och jättegott! Där fick vi se hela familjen Schulman som också är anledningen till varför vi också var där. Jag och Jonatan har vart på vinprovning på Gute vingård.

Och sen får vi inte glömma alla härliga kvällar hemma i stugan när vi käkat grillat, vart nere vid vattnet, spelat plump, vart ute i skogen, skrattat, spelat musik quiz, lekt och bara haft det gött!

Bildtexter och fler bilder kanske fylls på senare.

Dag fyra på Gotland. Dagen då Tyskland slår Brasilien i VM.... Tyvärr

Idag har grabbarna vindsurfat med en coach. Jag o Melina solade mestadels av tiden men testade också på att suppa. Då står man upp på en surfingbräda med en paddel och paddlar sig framåt. Typ. De var kul! Ikväll kör vi mjukisfest i stugan. Klänning men i t-shirt material, kjol fast i tjocktröjematerial, skjorta med mjukisbyxor m.m.

Surfing på Gotland

Nu sitter vi i bilen påväg till ett surfingställe i Sandviken. Grabbarna ska vindsurfa o jag o Melinda ska sola o bada. Melinda är en riktig baderska så jag lär ju få göra det jag med. Igår var vi på fårö. Där var vi på en jättelång supervacker strand med nästan vit sand. Vi stannade till på loppisar, vid ett annat ställe med massa stenar i vattnet ?! typ. Hela egen var underbar!!

Morgonfynd

I är påväg till Fårö och hann springa in på två loppisar i väntan i bilkön. Hittade den här fina träburken! Love it!

Gotland dag 2

Dag två på Gotland var fantastisk. Den började med en härlig frukost ute på stenaltanen i solen. Sedan bar det iväg på utflykt. Första och längsta stoppet var blå lagunen som ligger lite nord väst om vår stuga. Det var fantastiskt vackert och där både solade och baddare vi. Det var inte likt något jag tidigare sett, var fantastiskt vackert och inte så "svenskt". Dit ska vi tillbaka! När vi åkte därifrån åkte genom två mindre byar  och sedan till Slite. Där åt vi rökt fisk från ett rökeri vid hamnen, käkade glass vid Slite strand (?!) där det var jättelånggrunt, hjulade, stod på händer, lekte och hade det skönt. Efter en handling på Ica drog vi hemåt. Vi spelade plump och jag bättrade mig massvis vid runda två. Men den som var bäst var Melinda som vann båda rundorna. Till mat bjöds det på knyten som vi hade fyllt med potatis, majs och lax. O massa salt o smör såklart! Jättegott!!!!! Kvällen fylldes med vin, skratt, spel, dans, musikquiz, musik och massa kul! Vi har kul! Dom är goa och vi bara är!! Frihet är livet!!

Gotland here we come

Ok måste klistra in en snutt jag skrev ner på båten...

Jag har upplevt en ny känsla. Känslan av att njuta av att åka färja. Vi åkte in med bilen, klev upp några våningar och placerade oss på däck nära en bar. Tjötade, drack vin och bara hade det bra. Efter ett tag gick vi ned till våra Loungeplatser och käkade mat. Thai, pizza och tacos. Efter maten kom matkoman. Alla satt tysta ensamma i sina fåtöljer, jag lyssnade på sommar i P1 och där somnade jag. Ett litet burrade och skakande av färjan fick mig att slappna av, inte tänka på jobb (jag har ju faktiskt semester) o bara va. Så skönt! Gotland here we come!

Gotland med mina fina

Nu sitter vi här i stugan på Gotland. Klockan är snart halv elva på kvällen och vi har avnjutit en bra färjeresa som inkluderade vin, skratt, mat och en liten powernap. En kort bilresa till Lärbro där stugan ligger, här har vi grillat, vinat, promenerat och bara njutit av vår första semesterdag. Veckan tillsammans med Jonatan, Melinda och Anders har höga förväntningar!

Lyxig ledig dag i Stockholm

Wow, nu var det länge sedan jag bloggade men idag har jag haft en fantastisk ledig dag så jag måste dela med mig. Jag har vart ensam hela dagen, men eftersom Jonatan bestämde vissa delar som jag skulle göra så har jag ändock haft en riktigit skön dag.

Jag började dagen med en liten frulle samtidigt som jag läste en papperstidning och lyssnade på "coffee shop" radio. Efter detta gick jag till Sats och gjorde mig en riktig genomkörare. Jag har vart förkyld ett tag så har inte kunnat träna, så idag var det riktigt roligt och otroligt skönt när det inte är så mycket folk på gymmet. Testade bla. en balansgrej liknande en halv pilatesboll. Den var lite svår men ändå kul. Efteråt duschade jag och tog en härlig avslappnad stund i bastun.

Efter en liten lunch tog jag tunnelbanan till Gamla Stan för att kika på ett kök som jag har inrett. Det var nästan klart och det var fantastiskt vackert. Kul att se. Kommer kika in en gång till när köket är helt klart!

I december när jag fyllde 26 fick jag presentkort på Day Spa på Östermalm av Jonatan. Idag har jag vart där och fått massage. Jag har ofta ont nedanför ländryggen ned mot rumpan och jag fick fantastisk bra massage där, på ryggen samt nacken. Efteråt åkte jag till Vasastan för en fika med smoothis och kladdkaka. Han bakom disken gav mig lov om att jag fick blanda nyttigt och onyttigt. På väg hem stannade jag på ICA Sergels Torg för att handla inför morgondagens tjejmiddag. Så när jag kom hem storstädade jag och tvättade. Älskar att sova i nytvättade sängkläder och bara känslan av att tvättkorgen är tom får mig att må bra. Låter som en tant kanske men så är det iallafall! Nu har jag precis käkat Sushi från grannrestaurangen. Köpte 11bitars men orkade inte äta upp alla så Jonatan ska få de sista när han kommer hem efter sin middag med kontoret. Då blir han glad. Nu sitter jag i soffan, i vår nystäda lägenhet, med en filt runt kroppen och lite chips o dipp framför mig. Trots att jag vart ensam hela dagen har min dag känts lyxig, fantastisk och social. LOVE IT!

Nyckelviken på kvällskvisten

Igår, efter att vi båda jobbat, tog vi bilen till Nyckelviken i Nacka. Vi promenerade och njöt av den vackra utsikten medan det började blev mörkt. Stockholm är så sjukt vackert!!!

Fika med gravid syster

När min bil gick sönder var jag inte särskillt glad. Men allt drar med sig något positivt. Jag lärde mig åka mera tunnelbana, jag åkte även tvärbana, pendel och buss. Fick åka tunnelbana, byta tunnelbana och sedan gå 30min för att komma til jobbet. Som tur var, var vädret med mig så jag fick en promenad i solen två gånger om dagen. En av dagarna när jag skulle hem, fortsatte jag med tunnelbanan ända in till t-centralen för att möta upp min gravida syster. Vi tog en fika och pratade massa skit. Synd att jag inte tog en helbild på henne, hon var så vacker. Snart klänning med ett litet knyte under brösten så man såg den vackra magen. Längtar tills lilltess kommer till världen!